niedziela, 6 grudnia 2015

Czy śniadania są niezbędne?

Od zawsze dręczyła mnie kwestia śniadań. Jako, że nigdy ich nie jadłam przed wyjściem do szkoły pomyślałam, że może to wpływać na moje samopoczucie w ciągu dnia. Udałam się z tym pytaniem do pani dietetyk, która bardzo mi pomogła.
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Co więcej wiele ludzi psuje sobie dzień poprzez nieumiejętne dobranie tego posiłku. Co więc powinniśmy jeść?
     -białko pochodzenia zwierzęcego (sery, jogurt naturalny, mleko, twaróg, chuda wędlina, ryba)
     -witaminy z grupy B (pieczywo pełnoziarniste, muesli)
Dobranie śniadania, które będzie zawierało produkt z białkiem pochodzenia zwierzęcego, oraz produkt z witaminą B spowoduje wytworzenie serotoniny, która pobudza organizm do działania i poprawia nastrój.
Warto też wspomnieć czego nie powinniśmy jeść rano. Takimi produktami są placki, naleśniki, omlety i inne produkty mączne.
Ważne jest również to, aby 15 minut przed śniadaniem wypić szklankę lub dwie wody mineralnej (najlepiej z cytryną, jak w dawniejszym poście wspomniała moja koleżanka Gabrysia). Woda oczyszcza z rana nasz przewód pokarmowy.
Zachęcam do spróbowania. Może i wam poprawi się nastrój w szkole i nie będziecie ciągle chodzić ze zwieszoną głową

1 komentarz:

  1. Dajcie jakis weganski przepis. Nie kazdy moze jesc bialko zwierzece ja jestem uczulona.

    OdpowiedzUsuń