sobota, 2 stycznia 2016

NALEŚNIKI BEZ GLUTENU?

Większość nastolatków preferuje łatwe i smaczne posiłki. To znaczy, że są zbyt leniwi by zrobić zdrową sałatkę. Ich posiłek to zazwyczaj kanapka z nutellą, bądź naleśniki. A własnie, jeżeli mowa o naleśnikach to czemu nie możemy zmodyfikować ich tak, żeby były i zdrowe, i smaczne? Dzisiaj postanowiłam ulepszyć przepis na naleśniki, który podsunęła mi moja koleżanka z bloga-Sara. Mam nadzieję, że będą smaczne. Oto przepis:
*1 szklanka mąki bez glutenu (gryczana, z ciecierzycy, kokosowa)
*1/2 szklanki wody
*1/2 szklanki mleka
*pół łyżeczki soli
*3 łyżki oliwy z oliwek (ja użyłam oleju z trawy cytrynowej-polecam!) 
*2 jajka
Przepis jest banalnie prosty, bo wystarczy tylko wymieszać wszystkie składniki i odstawić miskę na 1h do lodówki. Po wyjęciu miski z lodówki konsystencja się lekko zmienia. Rozgrzewamy patelnię i smażymy. Polecam usmażyć naleśniki, które z lekka przypominają placuszki. Ja użyłam mąki kokosowej i po usmażeniu placki są bardzo kruche. Może wy spróbujecie zrobić te naleśniki z inną mąką? Może wyjdą wam smaczniejsze? Podzielcie się komentarzami na dole. 

*A dla tych, którzy jeszcze się nie przekonali do tej wersji naleśników i wolą je jeść z czekoladą, bądź dżemem to mam zdrowszą opcję. Zamiast słodkiej czekolady użyjcie SYROPU Z AGAWY. Jest to odpowiednik miodu, tylko w zdrowszej wersji, bo zawiera prawie o połowę mniej cukru niż miód! Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym syropie to zapraszam do wpisu powyżej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz