czwartek, 4 lutego 2016

Domowe Trufle

Każdemu należy się czasem coś słodkiego. Można poprzestać na podgryzaniu gorzkiej czekolady lub jedzeniu owoców, ale jeśli lubicie eksperymentować zachęcam do spróbowania tego przepisu ;)
Są to pyszne, bez cukrowe i dostarczające masę wartości odżywczych trufle.





Będą potrzebne:
  • ½ szklanki daktyli
  • ½ szklanki suszonych moreli
  • ½ szklanki orzechów laskowych
  • ½ szklanki łuskanych pestek słonecznika
  • ½ szklanki orzechów nerkowca
  • 2 łyżki  kakao +  1 łyżka do obsypania
  •  2 łyżki stołowe masła o temperaturze pokojowej
  • 2 łyżki stołowe brandy

Daktyle, morele, orzechy i słonecznik zmiksować w blenderze. Całość powinna mieć konsystencje grubo zmielonej kawy. Do tak powstałej mieszanki dodajemy: 2 łyżki kakao, masło i brandy. Wszystko mieszamy dokładnie poprzez ugniatanie dłonią. Masa powinna mieć konsystencję pozwalającą na formowanie kulek. Jeśli Twoja jest za sypka możesz dodać więcej masła.
     Z otrzymanej masy formujemy kulki o średnicy 2-2,5cm i obtaczamy w  pozostałej części kakao.
      Przechowuj w lodówce do  4-5 dni.
  
Ja przygotowałam 3 wersje tych trufli, jedną zgodnie z powyższym 
przepisem, drugą kawową, gdzie zastąpiłam kakao drobną kawą 
rozpuszczalną i obtoczyłam w tartej czekoladzie, a trzecią kokosową,
gdzie zamiast kakao dodałam wiórki kokosowe a brandy zastąpiłam
rumem kokosowym. Te trzecie obtoczyłam w wiórkach kokosowych.
Jeśli chcesz przygotować wersję bezalkoholową – zamiast brandy 
czy rumu dodaj wodę mineralną.
Trufle można też oblewać roztopioną gorzką czekoladą. 
To wymaga jednak więcej pracy, a kulki przed oblaniem należy przez 
kilka godzin schłodzić w lodówce aby stwardniały a czekolada 
szybciej zastygała.

Tak prezentują się moje trufle.

2 komentarze: